luni, 25 iunie 2012

18.Casa noua





Oh, cit urasc diminitile dupa petreceri. Am deschis ochii incet,fortind pleoapele grele sa se tina deschise. Eram in dormitorul Dianei,am adormit pe la vrio 5 dimineata inconjurate de hirtii vechi,bucati de ziare ingalbenite. Drept perna am folosit jurnalul lui Margaret nui de mirare ca ma doare ingrozitor capul,ii multumesc cerului ca Diana a insistat sa-mi schimb rochia pe o pajama,altfel aveam sa ma simt ca un robot ruginit. Am incercat sa o gasesc in raza mea vizuala pe Diana dar nu era in camera. Cum a reusit sa se trezeasca dupa o noapte ne dormita,am intors capul spre ceasul de pe noptiera,si ce sa vad ora trei ziua,dumnezeule am dormit o vesnicie,Lisa si Lily trebuie sa isi faca griji nu le-am anuntat unde plec.
Deodata in camera a intrat Diana,plina de voie buna,dansa facind piruete cu o tava cu micul dejun in miini.
-          Neata !
-          Diana,ai vazut cit e ceasul? E ziua dea binelea,trebuie sa-i anunt pe ai mei ca sunt la tine.
-          Nu-ti face griji,am avut eu grija de asta. Lily m-a sunat cu o ora in urma,i-am spus ca esti aici si ca nu trebuie sa se ingrijoreze.
-          Cu Lisa e tot in regula? Nataraul ala de Nick nu a atins-o?
-          Dupa cite stiu nu,Lily era ingrijorata nu mai din cauza ta.
-          Slava cerului.
-          Acum spune-mi cine era necunoscutul cu care ai dansat aseara? Ati dansat divin! Dar ceva te-a suparat la el de ai decis sa plecam asa devreme.
-          Allan Roys in persoana.
-          Wow,ce onoare ai avut,e foarte chipes…
-          Mda,si in acelasi timp foarte indraznet,dar nu cred ca acesta e cuvintul potrivit,pentru un asemenea tip.
-          Ce vrei sa spui? Mie mi sa parut foarte dragut cu tine pe tot parcursul dansului.
-          Cit am dansat da,dar nu cred ca te-ar incinta sa afli cum sa comportat cu mine inainte de dans,cind mi-am vizitat fosta mea camera.
-          S-a dat la tine?
-          Si inca cum,lipsa bunuliu simt ii curge prin vene,nu vreau sa mai aud de el.
Nu am mai vorbit despre acel Allan cit am luat micul dejun. Dar acea diferenta izbitoare dintre scena din dormitor si dans era evident,poate chiar suferea de dupla identitate. Chiar si atingerile erau diferite,in dans era gingas subtil,atent,iar in dormitor s-a purtat ca un animal condus de instincte. Dar cel mai mult m-a impresiomat chipul lui,fata lui imi era cunoscuta de undeva,acei ochi albastri intunecati ca o bezna a oceanului in care daca te cufunzi ea te acapareaza in mrejele ei si sufletul iti ramine prizonier pe vecie,buzele rozalii ma ademeneau de parca ar fi inmuiate in dulceata de zmeura dar cu prima atingere iti dai seama ca defapt sunt unse cu otrava,parul blond inchis,aranjat intr-un fel original,nici nu stiu cum de m-am abtinut sa nul ating. Pielea,pielea este un capitol aparte,in timpul dansului ma simteam tinuta de niste brate puternice,insa cind palmele noastre sau contopit in dans,gingasiea pilii sale era de nedescris,fina ca matasea si placuta la atingere ca catifeaua,si aceasta statue a lui David era incoronata de un miros imbatator de miere si portocale.
-          Pamint catre Kate Pierce!
-          Ah,ce?
-          Kate,stai de jumatate de ora in transa,eram cit pe ce sa chem o orghestra simfonica ca sa te trezeasca din gindurile tale,la ce te gindesti asa intens.
-          Oh,scuze,nimic important.
-          Cum adica,nimic important? Acel micut si insignifiant “Nimic Important” are nume?
-          Diana,crezi ca acum am timp de sentimente,cind escrocul de Nick se plimba la libertate,dind tircoale surorii mele?
Multumesc cerului ca am gasit la timp,o scuza pentru a schimba subiectul,cit pe ce si Diana imi demasca gindurile secrete.
Si in genere Katherine Pierce,cum de ti-a venit in cap sa te gindesti la needucatul acela? Ma palmuiam mental in semn de pedeapsa.
Am stat toata dupa amiaza la Diana,ne faceam planuri pentru vacanta ramasa,pina la urma a sunat Lisa si a spus ca trebuie sa ma intorc acasa.
-          Dumnezeule!
-          Kate,ce ai de data asta?
-          Azi trebuia sa mutam lucrurile noastre in casa noua,iar eu am trindavit toata ziua.
-          Cred ca nu este o problema daca nu te-a chemat nimeni pina in momentul cind Lisa a sunat.
-          Oricum trebuia sa particip si eu,nu e corect sa las tot pe umerii lor.
Discutia noastra a fost intrerupta de soneria de la usa.
-          Buna fetelor.
Matt avea o infatisarea nu prea fericita.
-          Buna.
-          Lisa m-a rugat sa o duc pe Kate acasa.
-          Oh,nu trebuia sa te deranjezi,puteam sa ajung si singura.
-          Nu sunt sigur de aceasta.
-          De ce?
-          Pentru ca nu stii unde se afla.
Cum am putut sa nu-mi dau seama ca nu am participat de loc la mutatul lucrurilor,sunt asa de neatenta in ultima vreme. Ma simteam orecum rusinata ca ma duc la tot de-a gata.
Matt conducea incet si fara graba,avea ochii tristi si ingindurati. Nu vroiam sa il supar dar nu am putut sa-mi potolesc curiozitatea fara sa intreb.
-          S-a intiplat ceva?
A ramas o minuta tacut,dupa care mi-a raspuns cu glas ragusit de parca ar incercat sa inabuse un plins.
-          De ce,ati decis sa va mutati de la noi?
-          Oh,iata deci care e problema.
-          Daca tu erai de partea Lisei,Lily avea sa cedeze.
-          Matt,nu dramatiza lucrurile,nu ne-am mutat in alt stat,pur si simplu ne-am mutat la casa noastra,traim in acelasi oras,o sa va vedeti in fiecari zi la scoala,si apoi esti binevenit oricind in casa noastra.
Am incercat sa-I zimbest cit mai cald pentru ai diminua starea de tristete.
-          Oricum nu va mai fi ca inainte.
-          Desigur,s-au terminat cu raidurile de noapte in camera Lisei.
-          Stiai!!!?
-          Matt,o cunosc pe sora mea de aproape 16 ani cum crezi ca nu avea sa obserb schimbarile ei bruste de dispozitie? Oi fi eu cu dereglari mintale dupa coma dar asta as fi observat-o si pe patul de moarte,crede-ma.
-          Imi va lipsi mult chiar daca o sa ne vedem in fiecare zi.
-          Inteleg,dar cred ca ati luat-o prea repede si aceasta mica distanta va va face nu mai bine.
-          Poate ca ai dreptate. Uite ca am si ajuns.

Casa era imensa,poate mai mica de cit conacul Roys,dar oricum era mare,sper din tot sufletul ca Lily nu a luat un imprumut de la banca. Lisa trebuie sa sara in sus de fericire,casa e in stilul ei,moderna cu geamuri mari care se intind pe tot peretele,pe scarile de la intrare pazesc casa niste vaze cu fori de cimpie de diferite culori,usa si geamul din sticla permite sa vezi ce se intimpla in interiorul casei,livingul este vast cu pereti de culoarea fildesului pardosea luciasa din lemn vopsit in gri inchis,in centrul camerei se afla o canapea imensa in forma de U este alba imaculata,in partea stinga a canapelei se intinde un perete de sticla care desparte sufrageria de salon,linga peretele din deapta ete scara cu balustrada din sticla si trepte din lemn de aceiasi culoare ca si pardoseaua.
-          Lily! Kate a ajuns!
Lisa a sarit pe mine de nicaeri,noroc ca era Matt in spatele meu,ca altfel eram deja jos.
-          Usurel Lisa,o sa o dai jos pe Kate.
Lily a venit de la bucatarie cu o vaza de trandafiri rosii care i-a pus pe o masuta linga usa de la intrare,apoi ma cuprins.
-          Bine ai venit acasa. Cina va fi gata in jumatate de ora,pina atunci aratatii lui Kate casa.
Lisa,ma tras de brat entuziasmata. Mi-a aratat fiecare coltisor al casei,incepind cu biroul lui Lily,trecind prin toate dormitoarele,mai aveam o singura usa,imi dadusem deja seama ca aceea e usa dormitorului meu. Am apasat incet clanta usii…
De la parter s-a auzit glasul lui Lily.
-          Cina e gata!!!
-          Sa mergem Kate,cred ca esti flaminda.
-          Dar camera.
-          Usa aceasta nu se va misca de aici
Lily m-a luat de mina si m-a condus pina in sufragerie. In timp cit Matt si Lisa imi faceau cunostinta cu casa,au mai venit Diana,Jane si Anna. Am ramas putin uimita cind i-am vazut pe toti,se pare ca azi e ziua surprizelor. Lily mi-a vazut dispozitia si a venit sa ma imbratiseze.
-          Kate draga,scuze ca nu te-am anuntat,de cina si de celelalte dar nu am vrut sa te obosesc cu asa fleacuri.
O parte din mine o intelegea,insa cealalta se infuria,imi dadeam seama ca nu va fi politicos sa fac o scena fata de toti si am decis ca o sa vorbesc cu Lily mai tirziu. Am afisat un zimbet fortat,si m-am asezat linga Diana.
Cina a fost copioasa,eram mai putin suparta pe Lily,dar nu va scapa de ce i-am pregatit.
Dupa cina,am jucat Monopoly,Matt ca unicul barbat intre atitea femei,desigur ca cistiga.
Dupa ce am petrecut toti oaspetii,m-am dus sa o ajut pe Lily la curatat vasele.
-          Kate,te ingrijoreaza ceva?
-          Da,Lil.
-          Ce?
-          De ce,va purtati toti cu mine,de parca as fi o persoana cu dizabilitati fizice?
-          Nu spune asta,doar vreau sa te restabilesti pina la capat.
-          Dar sunt bine! Nu am nici un handicap,pot sa-mi port singura de grija,si nu mai vreua sa ma scutiti de lucrurile care trebuie facute prin casa.
-          Iti place casa,macar?
-          Da,e magnifica dar de unde ai banii?
-          Am avut niste bani pusi deoparte,si nu vreau ca voi sa duceti lipsa de ceva.
-          Multumesc.
-          Kate,dute si te culca,a fost o zi grea azi pentru tine.
-          Nu mai dupa ce imi promiti ceva.
-          Pentru tine orce sucumpo.
-          Nu mai faceti nimic pe la spatele meu.
-          Bine draga,acum odihnestete.
-          Noapte buna Lily.

2 comentarii:

  1. citesc si savorez din lectura, mai mult nimic nu pot sa adaog...cite putin Lily isi iarta pacatele in fata mea )))

    RăspundețiȘtergere