miercuri, 28 martie 2012

2. Prima zi de scoala

M-am trezit din cauza razelor de soare care dansau jucaus peste fata mea,era o zi frumoasa in comparatie cu sera de eri care imi insufla chiar un pic de teama.M-am uitat lenesa la desteptator era 6:30,cam devreme dar nu mai aveam chef de somn.M-am crispat cind mia venit gindul ca azi trebuia sa fie prima mia zi de scoala,nu stiam cum va merge dar aveam o presimtire rea.
M-am ridcat incet din pat si am plecat spre baie,pe cealalta parte a oglinzii vedeam un chip confuz plin de emotii si suta la suta nu erau pozitive.Am luat gura de aer ma-am spalat pe fata si am coborit jos pe scarile vechi care scirtiau ca mii de vrajitoare arse pe rug.Am pregatit o omleta cu sunca si am pus la fiert cafeaua,peste citeva clipe am vazuto pe  Sarah coborind scarile.
-Credeam ca inca dormi…
-M-a trezit soarele,e chiar superb azi.
-Cam te tradeaza tonul cu care ai spus asta,cel mai tare pentru o iubeam pe mama era ca intodeauna stia sa imi ghiceasca starile de spirit,ma cunoste pe dinauntru,toti spuneau ca semanam ca doua picaturi de apa…-Ce te framinta draga?
-Nu stiu dar nu am o presimtire buna.
-Haide zimbeste totul va fi bine,nu poti incepe prima ta zi de scoala cu moralul la pamint…
-Neata!!!
-Buna dimineata draga mea,cum ai dormit?
-Nu pot sa iti spun ca tare bine dar daca nu facem reparatie in casa aceasta raspunsul va fi negativ.
-Fetelor dar uitativa cit e ora daca nu esiti acum din casa veti intirzia in prima voastra zi de scoala.
Am pupato repede pe mama si am esit din casa,ea esind din urma noastra si srigindune SUCCES in urma.
Scoala era deciteva ori mai mica decit cea  din NY,cind am intrat pe usa scolii toti se uitau la noi ca la minune sau la un fel de fenomen,m-am uitat la Lisa apoi la mine eram ibracate obisnuit nimic esit din comun.
-Cei cu ei?
-Cate suntem noi aici,ca un fel de sensatie,este un orasel mic toti se stiu unii cu altii
-si va dura mult???
-Nu stiu.
Am mers sa ne luam orarul,apoi ne-am dus fiecare la cursul sau.Deci eu  aviam biologia.Cind am intrat in clasa proful era deja acolo.
-Buna ziua.
-Domnisoara Pirs,eu sunt domnul Blak profesorul dumneavoastra de biologie,aceastea va sunt manualele ocupati locul liber ramas.
-Multumesc.
Toti se ma priveau ciudat si se sosoteau,simteau un discomfort de parca toti erau gata sa-mi sara in cap.Dupa citeva clipe proful isi drese glasul si incepu sa predea lectia.
                                                                                  ***
Se sunase,era pauza de prinz,deci m-am indreptat spre cantina,am primit un sms de la Lisa ca ma astepa acolo.Nu ma simteam in apele mele.
Lisa era asezata deja la masa inca cu fata probabil aveau un curs  comun.Mi-am luat un suc si o felie mare de pizza.Am tras scaunul de liga Lisa si m-am asezat.Colega ei era de o statura mijlocie cu parul castaniu care curgea valuri pe spate undeva pina la nivelul coatelor,ochii ei maronii ma priveau cu prietenie si curiozitate,dar nu ca cei lati era in sensul bun al cuvintului,imi insufla incedere in toata puterea cuvintului .
-Hey!Buna Cate.Cum au decurs primele ore?
-inca nu iti pot spune sigur,dar nu imi place ca sunt masurata din toate partile.Imi faci si mie cunostinta cu noua ta prietena?
-ops am si uitat,scuze. Cate aceasta e Diana e noua mea colega de banca avem impreuna istoria,spaniola si engleza.Diana ea e sora mea mai mare Cate.
-Incintata
-De asemena.Fata a afisat un zimbet imaculat plin de prietenie.
-Deci cum va acomodati?Diana era altfel nu se uita ciudat la noi si era curioasa sa stiu de ce?
-Nu prea,de ai vdea casa noastra arhaica ai intele ca va fi greu cu acomodatul.Lisa zimbi ironic.
-Cum de vorbesti cu noi,am impresia ca ceilalti ne evita.
Diana afisase un zimbet sincer si generos pe fata
-Totul e din cauza legendei legata de casa veche in care v-ati mutat nu de mult.
-Ce este asa special in ea.Am intrebato m-a intrigat si mai mult.
A sunat mult nedoritul clopotel,nici nu am observat cind a trecut pauza,trebuia sa merg la urmatoarea ora,dar nici cum nu ma puteam ridica de pe scaun dupa cele auzite,vroiam sa stiu cauza de ce casa noastra e asa speciala,de ce oamenilor le e frica,ce avem noi cu toate astea?Imi veneau o mie si una de intrebari in cap…
-Hey?Cate esti bine?Din care galaxie te-am readus pe batrinul nostru pamint?Sa sunat surioara trebuie sa mergem la ore.
Cun oftat adinc m-am ridicat de pe sacaun si m-am idreptat spre urmatoarea ora.Celelalte 2 lectii au trecut foarte repede si n-am facut nici o mazgaletura chioara despre ce povesteau profesorii,tot acest timp ma gindeam la ce poate ascunde noua mea casa.Daca ma gindes mai bine casa noastra era mai diferita poate chiar mai speciala decit celelalte din acest orasel.Era cea mai veche de aici avea peste o suta de ani si puteam pune mina in foc ca nu a mai trait nimeni in ea de vrio jumatate de secol.Casa e inalta cladita din caramizi de un rosu maroniu spalacit de valurile vremii,geamurile erau mari pe alocuri aveau cite un ochi spart,la primul etaj este amplasat livingul-o sala destul de mare cu un semineu care depasia dimensiunile normale,cind l-am vazut prima data deodata m-am dus cu gindul ca a fost facut asa mare pentru ca in noaptea de Craciun Mosul sa intre fara probleme prin gura shemineului.Incaperea alaturata era predestinata pentru luarea mesei in centrul salii sedea o masa lunga foarte veche,douasprezece scaune cu speteaza inalta se insirau in jurul sau in linie dreapta ca soldatii.Spre etajul doi ducea o scara impunatoare care era greu sa nu o observi,nici nu pot sa o numesc scara mai degraba era o opera de arta,incepind din livig ia urca domol spre etaj,sau mai bine zis de la etaj ea curgea valuri in living.La etaj erau patru dormitoare fiecare cu baia sa aparte. La capatul holului se afla o scara dupa forma o repeta pe cea din livind nu mai ca era mai mica.
-Fetelor unde sunteti?se auzi glasul mamei din sufragerie.Am simtit  un miros de clatite care ma invaluia cu cit ma apropiam mai mult de sufragerie.
-Mmm,clatite!!!
-Cate,Lisa spalativa pe miini si hai la masa.Azi trebuie sa ne debarasam de plapuma asta de praf.
-Dar mama.Nu putem sa ne odihnim si noi un pic?
-Lisa draga nu putem trai in mizerie pina o sa-ti vie dispozitia pentru a face curat.
-Bine,bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu